Do Formalismo Ôntico à Ontologia: Por um Currículo Jurídico Pós-Crítico (O Ensino como Terceira Dimensão de Direitos)

Authors

  • Aloisio Krohling Pós-Doutor em Filosofia na Universidade de Santo Anselmo Roma. Professor da Faculdade de Direito de Vitória.
  • Dirce Nazaré de Andrade Ferreira Doutora em Direito pela Faculdade de Direito de Vitória. Doutora em História Política pela UFES.

DOI:

https://doi.org/10.19135/revista.consinter.00002.09

Keywords:

Curriculum, Formal, Post-critical, Ontic, Ontological

Abstract

Qualitative descriptive-comparative research, which analyzed six educational curricula of undergraduate course in law and her teaching plans, to compare them with the theory of curriculum and Tomaz Tadeu Silva. After analysis, the curricula were located in formal axes or post-critical, to finally make a comparison as the philosophical concepts of Martin Heidegger’s ontic reference that describes how object-formal and neutral; and ontological that pertain to be educational, its historicity and reflection. As a result, research has shown that the curricula analyzed part of the formalist theory that has dogmatic in its largest vector.

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Published

2016-09-12

How to Cite

Krohling, A., & Ferreira, D. N. de A. (2016). Do Formalismo Ôntico à Ontologia: Por um Currículo Jurídico Pós-Crítico (O Ensino como Terceira Dimensão de Direitos). Revista Internacional Consinter De Direito, 2(2), 225–245. https://doi.org/10.19135/revista.consinter.00002.09

Issue

Section

Efetividade do Direito Privado e dos Direitos de Terceira Dimensão, Liberdades Civis e Tutela da Coletividade dos Povos e da Humanidade